TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0040
I. TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0040 – „A MÓRA FERENC KATOLIKUS ÁLTALÁNOS ISKOLA INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉSI PROJEKTJE”
A Szent János Katolikus Óvoda, Egységes Óvoda-Bölcsőde és Általános Iskola - 100 százalékos támogatási intenzitás mellett – 11.849.815.- forint összegű vissza nem térítendő támogatást nyert el az Új Széchenyi Terv, Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében kiírásra került „Innovatív iskolák fejlesztése 2. ütem” pályázati konstrukcióban „A Móra Ferenc Katolikus Általános Iskola innovatív iskolafejlesztési projektje“ című projekt megvalósítására.
A fejlesztés hosszú távú célja a gyermekek és a fiatalok nevelésének kiteljesítése a test, a lélek és az értelem arányos fejlesztésének, illetve az ismeretek, készségek, képességek, jártasságok, attitűdök és az erkölcsi rend tiszteletben tartásával, valamint a társadalmi leszakadás megakadályozása és a tehetséggondozás a nevelés-oktatás eszközeivel.
A pályázatba bevont tanulók száma 105 fő, akik az alábbi programokon vesznek részt a projekt megvalósítási ideje alatt: kirándulás kerékpárral, nyelvi témahét, nyelvi tábor és informatika szakkör. A pedagógia kultúra folyamatos fejlesztésének biztosítása érdekében 12 fő pedagógus családpedagógia továbbképzésen, 32 fő pedagógus pedig lelki egészség fejlődését szolgáló, személyközpontú pedagógiai módszert átadó továbbképzésen vesz részt. A célcsoport tagok részére közvetlenül a projekt megvalósításához kapcsolódó, az iskola nevelő-oktató tevékenységhez szorosan illeszkedő kis értékű tárgyi eszközök beszerzése is történik.
A fejlesztés hozzájárul a Móra Ferenc Katolikus Általános Iskola Pedagógiai Programjában megfogalmazott célok és jövőkép hatékonyabb megvalósításához, mivel elősegíti, hogy a felmerülő igényeknek és elvárásoknak megfelelően biztosítsa az oktatáshoz és az önművelődéshez szükséges alapfeltételeket. Hozzájárul, hogy a tanulók, kiemelve a HH/HHH diákok minél eredményesebben szerepeljenek a kompetencia-méréseken. Biztosítja a minőségi szakmai munka megerősítését, fejlesztését, a szakmai fejlődést, az ön- és továbbképzés lehetőségét, valamint a gyermekek részére az élményalapú tudás megszerzését, az eszközjellegű- és szociális kompetenciák fejlődését. Hozzájárul a környezettudatos magatartás megalapozásához, segíti az intézményi célok megvalósítása érdekében tevékenykedő kisközösségek - csoportok, körök - létrehozását, működésük feltételrendszerét.
A projekt címe: „A Móra Ferenc Katolikus Általános Iskola innovatív iskolafejlesztési projektje”
Kedvezményezett megnevezése: Szent János Katolikus Óvoda, Egységes Óvoda-Bölcsőde és Általános Iskola
Kedvezményezett elérhetősége: 4069 Egyek, Fő utca 1.; www.mfkio.hu
A projekt azonosító száma: TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0040
A projekt megvalósítás ideje: 2015.05.01. – 2015.10.31.
Megítélt összeg: 11 849 815 Ft
Támogatási intenzitás: 100%
A projekt megvalósításának helyszíne: Egyek
Közreműködő szervezet: Emberi Erőforrások Minisztériuma
http://www.kormany.hu/hu/emberi-eroforrasok-miniszteriuma
http://www.palyazat.gov.hu
II. NYELVI TÁBOR
Nyelvi tábor időpontja: 2015.07.26. – 2015.07.30.
Nyelvi tábor helyszíne: Szőlőszem Farm; 5244 Tiszaszőlős, Dózsa György út 19.
Nyelvi tábor résztvevői: 25 fő tanuló, 4 fő szakmai megvalósító, 2 fő segítő pedagógus
Beszámoló a programról:
Az angol nyelvi tábor keretében 2015. július 26-án este 18 órakor busszal érkeztünk meg Tiszaszőlősre, a Szőlőszem Szórakoztató és Egészség Farmra 25 fő tanulóval, illetve 6 kísérő pedagógussal. A Farm feltérképezése, valamint a szálláshelyek elfoglalása után 19:00 órakor fejedelmi sertéspörkölt vacsorában volt részünk, majd az idő kegyessége révén élvezhettük a strand adta előnyöket, a gyerekek legnagyobb örömére. A megérdemelt fürdőzés után sor került a Sherlock Holmes; The CrownJewels (A korona ékszerek) című színdarabhoz a szerepek véglegesítésére és az első olvasópróbára. Az esti lefekvéshez való készülődést 21 óra körül kezdtük meg a zuhanyzással, majd „pizsama parti” keretében angol zeneszámok meghallgatására került sor. 22 és 23 óra között a tanulók elaludtak.
Hétfőn, a második nap 7:30-kor esős reggelre ébredtünk. Miután 8 órakor elfogyasztottuk a bundás kenyér reggelit a teával, balesetvédelmi oktatásban részesülhettünk, majd a délelőtt a darab próbájával telt, az előadás helyszínén, illetve a meghívó sajátkezű elkészítésével, melyek a szülők felé elküldésre kerültek. 12:30-kor a gyümölcsleves és a tavaszi rizses hús elfogyasztása után délután angol, kreativitás- és készségfejlesztő játékos foglalkozásokra került sor a tavi szanetliben, majd az időjárás viszontagságai miatt az angol szöveg pontos elsajátítása és a helyes kiejtés tudatosítása volt a fő feladat. 19:00-kor vacsorára elfogyaszthattuk a gyerekek egyik nagy kedvencét, a kakaós tejbegrízt. Az egész napi kemény munka után a jól megérdemelt jutalom sem maradt el. Az esti tisztálkodás után mozi estet tartottunk, melynek során aMammaMia! musical-t angol felirattal tekinthették meg a résztvevők finom pattogatott kukorica ropogtatása mellett az általunk berendezett mozi teremben. A napot 23 óra körül zártuk.
Kedden reggel, a harmadik táborban töltött napon szintén 7:30-kor keltünk fel, majd 8:00 órakor szendvicset és teát reggeliztünk. 9:00 órától ismét jelmezes próbára került sor egészen délig. 12:30-kor elfogyasztottuk a gulyáslevest és az ízes palacsintát ebédre. Délután két turnusban Tisza-tavi túra keretében sétahajókázni voltunk egy Bentley hajóval, ahol megnézhettük a Tisza-tó élővilágát és egyéb természeti szépségeit. A táborba való visszaérkezés után az angol szavak memorizálása és rögzítése történt. 19:00 órakor a vacsora paprikás krumpli volt kolbásszal és uborkával, ami után az időjárás ismét megengedte, hogy élvezhessük fürdőzés örömteli pillanatait. Este egy fergeteges angol nyelvű karaoke partin szórakozhattunk együtt a tanulókkal és a farm többi vendégével. Az esti takarodó után szintén 23 óra körül került sor a lefekvésre.
Szerdán, a harmadik napon 7:30-kor keltek a gyerekek. 8 órakor a finom rántotta és tea elfogyasztása után a megszokott délelőtti program szintén a darab aktív és szituatív gyakorlása volt. 12:30-kor ebédre paradicsomlevest és natúrszeletet ehettünk rizzsel, valamint káposztasalátával vagy ketchuppal. A délután folyamán négy csoportban Puszta-olimpián mérethették meg magukat a diákok, melynek során zsákban ugrálás, patkódobás, gumicsizma hajítás, quad húzás, és sínen járás színesítette a programot. Az farm biztosította állandó szabadprogramokat ma is élvezték a táborozók, mint például a horgászatot, póni lovaglást, mini golfot, játszótér használatot, ping-pongot, kosárlabda pályát, stb. 19:00 órakor a burgonyafőzelék fasírozottal való elfogyasztása után felfrissülve kezdtük meg az előadás próbáját, majd a búcsúest gyanánt angol zenés-táncos mulatságra invitáltuk a gyerekeket és a többi lakót is. Ezen a napon is 23 órakor bújtak ágyba a gyerekek.
Az utolsó napon, csütörtökön, az előadás napján izgatottan keltünk fel fél 8-kor. 8 órakor a virsli reggeli után az egész nap az előadásra való készülődés jegyében telt, ugyanis délelőtt jelmezes főpróbát tartottunk, és délben ragulevest ettünk palacsintával. Délután a quadozást próbálhatták ki az erre vágyó gyerekek. Később már a színdarab helyszínének közös berendezésével és dekorálásával foglalatoskodtunk. A 19 órai utolsó vacsora a gyerekek nagy örömére rántott szelet volt vegyes körettel, miután megkezdtük a szereplők öltöztetését és elkészítését az előadásra. Közben 20 órától már sorban érkeztek a kedves szülők a színjáték megtekintésére, ahol állófogadással vártuk őket, valamint megkapták a magyar szövegkönyvet, a diákok pedig az emlék hűtő mágnest angol színekben. Várakozás közben élvezhették az öt nap alatt készült fotókból összeállított diavetítést, melyeken megcsodálhatták gyermekeiket és az együtt átélt pillanatok örömeit.
20:30-kor kezdődött el az izgalmakkal teli előadás, ahol a várva-várt siker sem maradt el.
A szülők távozása után a gyermekekkel megünnepeltük és kipihentük az egész heti fáradalmakat, majd egy kiadós alvás után a másnapi bőséges reggeli végeztével könnyes búcsút vettünk a Szőlőszem Farmtól.
III. KIRÁNDULÁS KERÉKPÁRRAL
Kirándulás kerékpárral időpontja: 2015.08.27.
Kirándulás kerékpárral helyszíne: Egyek és környéke
Kirándulás kerékpárral résztvevői: 40 fő tanuló, 3 fő szakmai megvalósító, 1 fő segítő pedagógus
Beszámoló a programról:
Kerékpáros kirándulásunk 2015. augusztus 27-én reggel 7:00 órakor kezdődött. Indulás előtt a vezető pedagógus elmondta a legfontosabb tudnivalókat, felhívta a figyelmet a legfontosabb közlekedési szabályokra, majd elosztotta a kísérő pedagógusokat. Egy pedagógus zárta a sort, kettő pedig a gyerekek között, egyenletesen elosztva. Négy pedagógus kíséretében negyven felső tagozatos diák pattant fel a nyeregbe és indult útnak.
Egyekről Tiszacsegére a főúton kerékpároztunk, szigorúan betartva a kerékpáros közlekedés szabályait. Majd a tiszacsegei gátra felérve Egyek határán keresztül Tiszafüredig tekertünk, egymás mögött sorban haladva. Tiszafüreden pihenő következett. Itt megbeszéltük és bemutattuk a kerékpár, illetve a kerékpáros kötelező és ajánlott felszereléseit.
Tiszafüredtől a 33-as számú főúton haladtunk tovább Poroszlóig. A Tisza-tavi Ökocentrum felszálló madárhoz hasonlító épülete csodálatos látványt nyújtott. Kerékpárjainkat a bejárat közelében lelakatoltuk és elindultunk az épület irányába. Bent csodálatos látvány fogadott bennünket igazán különleges természet-közeli élményt nyújtva, bemutatva a Tisza-tó és a Tisza-völgy természeti kincseit, Magyarország második legnagyobb tavának gazdag élővilágát. Nem véletlenül ez Európa legnagyobb édesvizű akváriumrendszere. Ezeken túl játszhattunk az „állati rekordokkal”, fotókiállítást nézhettünk és a kilátót sem hagytuk ki. Az Ökocentrum belső világának megtekintése után a főépületet körülvevő parkba indultunk, ahol a vízi világon túl a Tisza melletti erdők, mezők élővilágának jellegzetes állatait is megtaláltuk. A séta után megbeszéltük a Tisza-tó és környékének természeti adottságait.
Az ebédet a poroszlói Tavirózsa Étteremben kaptuk. Ebéd után a közeli Csicsman kikötőből indultunk egy jó órás vízi túrára. Képzett túravezetőink meséltek a tó élővilágáról, egyediségéről, a Kiskörei víztározó szabályozó rendszeréről, a halak teleléséről. Megismerkedtünk a sulyommal, vízililiommal, ürömmel.
Tartalmas pihenés után folytattuk utunkat tovább. Sarud – Újlőrincfalva – Tiszanána – Dinnyéshát – Kisköre – Abádszalók. A három órás kerékpározás közben óránként tartottunk kisebb, 5-10 perces pihenőket.
Abádszalókon ismét megpihentünk, és megbeszélve a kerékpározás szervezetre gyakorolt jótékony hatásait interaktív játékokkal szórakoztattuk diákjainkat.
Az utolsó nagy kihívás csak ezután következett, mivel sötétedés előtt haza kellett érnünk, de már mindenkinél jelentkeztek a fáradság jelei. Tiszaderzsen, Tiszaszőlősön és Tiszafüreden áthaladva végre megpillantottuk az egyeki gátőrházat. Az iskola előtt a szülők várták gyermekeiket.
IV. NYELVI TÉMAHÉT
Nyelvi témahét időpontja: 2015.10.05. – 2015.10.09.
Nyelvi témahét helyszíne: Szent János Katolikus Óvoda, Egységes Óvoda-Bölcsőde és Általános Iskola; 4069 Egyek, Fő utca 1.;
Nyelvi témahét résztvevői: 25 fő tanuló, 3 fő szakmai megvalósító, 1 fő szakmai előadó
Beszámoló a programról:
Az angol nyelvi témahét öt napon át, a tanítási órák után 2015. október 5-től október 9-ig tartott. 25 fő lelkes tanulóval, hat csapattal dolgozhattunk egész héten változatosnál változatosabb napi programokkal. Az előkészületek már korábban elkezdődtek, mint például a foglalkozások napokra lebontott témáinak előkészítése, eszközbeszerzés és az iskola feldíszítése angol színekben.
2015. október 5-én a nyelvi témahét első napján a diákok 14 órára érkeztek. Kedves köszöntő és a heti programok ismertetése után kezdődött a délután. „An introductiontoBritain” című kisfilm megnézése után feladatlapot és vaktérképet töltöttek ki a tanulók, majd „wordsearch”, azaz szókereső játékra került sor, amelyben a videóban elhangzott szavakat kellett megtalálniuk időre. Ezt követte egy Londonról szóló összeállítás megtekintése, amely a város főbb nevezetességit mutatta be. Ezt követően plakátot készítettek csapataink, ki kellett vágniuk, és összepárosítani a nevezetességekről szóló leírást a képekkel, amelyet végül felragasztottak egy lapra megadott időn belül. Ezután London Tour rejtvényt kitöltésére került sor időre. Legvégül a tanulói laptopok segítségével, Webquest programmal az angol ételekről, az angol emberek étkezési szokásaikról készített „English Food” feladatlapot töltötték ki. Négy órakor ért véget a nap.
2015. október 6-án az angol nyelvi témahét második napjának fogalakozásai is 14 órakor kezdődtek. A keddi nap a régmúlt és korunk híres angol személyiségeinek megismerése jegyében telt. A csapatok az általunk előre kértegy-egy hírességet mutatták be közösen. Arra kértük őket, hogy alegfontosabb információkat mondják el és a csapat egyik tagja öltözzön be, hogy ezzel segítse a bemutatását a híres embernek. Ugyanis a többi versenyzőnek ki kellett találnia a hallott információk alapján ki is lehet az. A következő híres angolokat, valamint zenekart kellett kitalálniuk: William Shakespeare, David Beckham, Sherlock Holmes, Mr.Bean, James Bond és aOneDirection. Végezetül egy jó hangulatú karaokepartyra került sort. Mindegyik csapat választhatott a megadott dalok közül, melyet pár perc felkészülés után közösen adtak elő a jelenlévőknek. Pontoztuk az éneklést és a táncot is. Négy órakor fejeztük be napi foglalkozásokat.
2015. október 7-én az angol nyelvi témahét harmadik napja James Bondról és a nap fénypontjáról, az interaktív kémjátékról szólt. 14 órakor filmvetítéssel kezdődött a délután. A tanulók James Bond előzeteseket tekinthettek meg, amelyek segítségével válaszolhattak a kérdésekre. Majd a nagysikerű filmslágert, Adele-tóla Skyfall című dal meghallgatása, értelmezése után feladatsort töltöttek ki a gyerekek. A feladatok teljesítése után indulhatott az izgalmas kémjáték! A gyerekek két rövidke videót nézhettek meg, melyből kiderült, hogy kit is kell megtalálni, nagyon gyorsan, mert különben felrobban az iskola. A kisfilmekből kiderült, hogy James Bondot (igazgató úr) elrabolta az orosz maffia. Egy sötét pincében, megkötözve, megverve várja megmentőit. Hat lépcsős forgatókönyvet kellett diákjainknak megoldania, az nyert, aki a leggyorsabban talált oda a pincéhez, találta meg a megfelelő kulcsot és nyitotta ki, és szabadította ki a leghíresebb kémet. A csapatok nagyon élvezték a játékot. Ez az izgalmas nap is négy órakor ért véget.
2015. október 8-án az angol nyelvi témahét programjai is 14 órakor kezdődtek. A csütörtöki nap az angol hagyományokhoz híven „Pancakeday” (Palacsinta nap) - a mindenki által közkedvelt desszert - jegyében telt. De mielőtt neki vágtunk volna a nagy palacsintasütésnek, egy záró nagy quizt írattunk a tanulókkal. Megmutathatták, hogy egész héten, milyen ismereteket szereztek az angol kultúráról, hagyományokról, szokásokról.
A csapatok a hét elején megkapták a receptet, az összetevők alapján rá kellett jönniük, milyen étel áll rajta. Az eszközöket, a hozzávalókat diákjaink egymás között felosztották, hogy ki mit hoz a palacsintasütéshez. A villanyrezsókat mi biztosítottuk nekik. Pontozásra került, hogy kitalálták a palacsintát, minden eszközt, hozzávalót elhoztak, jól kikeverték a tésztáját, megfelelőre sütötték, és a tálalásért is. Plusz pontokat lehet szerezni extrákért: pl palacsinta feldobás, smile sütés stb. Ráadásként kedvenc zenéiket kérhették.
2015. október 9-én a hatodik órában kitalált Sherlock Holmes: The Crownjewels című előadást nézhették meg felső tagozatos diákjaink. A angol nyelvi tábor záró projektje volt az ötödikeseink által megtanult színdarab, amelyet 2015. nyarán sajátítottak el. Gyönyörű jelmezekben álltak színpadra kisdiákjaink. Nagy sikert arattak. Délután 15 órától folytatódott a témaheti programunk. Nagy szeretettel fogadtuk Bordán Zsuzsa szakmai előadót, aki a debreceni Szent József Gimnázium megbecsült angol nyelvtanára. Zsuzsa személyiségével magával ragadta a gyerekeket. Először Mr.Bean vicces videójával indult a foglalkozás, melynek segítségével új szavakat, kifejezéseket tanulhattak gyermekeink, és egy feladatsort tölthettek ki, mely által megmutathatták, hogy mennyire jól figyelték meg a részleteket. Utána különböző interaktív játékokkal telt el az a másfél óra hossza. Az angol teaidőig, őrségváltásról, hagyományairól néztünk kisfilmet, és egyik diákunk lelkesen vállalta, hogy felölti magára a kikölcsönzött az „őrségváltó katona” jelmezt. Csapatának pluszt pontot ért. Ötórakor pedig hagyományos angol teaázásra került sor. Felelevenítve a szokásokat, hiszen megkóstoltuk, hogy tejjel milyen a tea íze. A kellemes hangulatú teázás után következett az eredményhirdetés, a mi a tanulóinknak egész hetes kemény munkáját díjazta. Értékes ajándékokkal és elismerő szavakkal díjaztuk csapatainkat.
V. INFORMATIKA SZAKKÖR
Informatika szakkör időpontja: 2015.09.07. – 2015.10.16.
Informatika szakkör helyszíne: Szent János Katolikus Óvoda, Egységes Óvoda-Bölcsőde és Általános Iskola; 4069 Egyek, Fő utca 1.;
Informatika szakkör résztvevői: 15 fő tanuló, 1 fő szakmai megvalósító
Beszámoló a foglalkozásokról:
1. alkalom: Robothardver: az „intelligens” tégla, input és output eszközök
A tanulók megismerték a Mindstorms NXT robotok részeit és azok jellemzőit. A robot „agyát” az intelligens téglát, szerepét a programozási folyamatban, és a hozzá csatlakoztatható alap bemeneti perifériákat, a szenzorokat, valamint a kimeneti perifériákat, a szervomotorokat.
2. alkalom: Keretprogram
Miután megismerkedtek a robot felépítésével, a következő lépés a keretprogram megismerése volt. A foglalkozás alatt a tanuló megtanulták, hogy hogyan épül fel a programozói felület, milyen menüpontokat tartalmaz, az egyes menüpontokban mik találhatóak, hogyan kell a számítógéphez csatlakoztatott robotot a rendszerrel megkerestetni, hogyan kell a programpaletták között váltani, hogyan néznek ki a programírás során használható modulok grafikus jelei.
3. alkalom: A robot képernyőmenüje
A robot képernyőjén található menürendszer megismerése, gombok funkciója. A feltöltött programok megkeresése, indítása, törlése.
4. alkalom: Képernyőkezelés
Képernyő modul megismerése, a program futás eredményének kiíratása a képernyőre. A kijelző felbontása x és y koordináta jelentése, szerepe. Vonal, kör rajzolása, ábra megjelenítése.
5. alkalom: Gyakorló feladatok a képernyőkezelésre
1. feladat: Smile megjelenítése a képernyő közepén 5 másodpercig
2. feladat: Kör rajzolása a kijelző közepére
3. feladat: Kör rajzolása a képernyő közepére, amely érinti a kijelző két oldalát
4. feladat: Vízszintes vonal rajzolása a képernyő közepére
5. feladat: Téglalap rajzolása
6. alkalom: Egyszerű mozgások
Robot fordulási elvének megismerése: kormányzása úgy oldható meg, hogy a két motort eltérő sebességgel működtetjük,a lassabban működő felé fog fordulni. A mozgás és a motor modul paramétereinek beállítása: mozgásirány, port, motor sebességének beállítása, működési idő beállítása, leállítás módja.
7. alkalom: Gyakorló feladatok egyszerű mozgásokra
1. feladat: A robot menjem előre 6 mp-ig
2. feladat: A robot menjen előre 3 mp-ig, majd forduljon körbe 4 mp-ig
3. feladat: A robot forogjon körbe 5 mp-ig, majd tolasson 3 mp-ig
4. feladat: A robot mozgása közben egy négyzetet írjon le
5. feladat: A robot mozgása közben egy H betűt írjon le
8. alkalom: Szenzorok használata
Wait ikon feladatának megismerése: a program várakoztatása, amíg szenzoron beállított esemény be nem következik, vagy egy adott ideig. Az ikon paraméterezése, Control panel Senzor értékének beállítása.
9. alkalom: Ütésérzékelő
A Pressed, Released és a Bumped állapot megkülönböztetése. Wait vezérlése az ütésérzékelővel, paraméterezési lehetőségek.
10. alkalom: Fény- és színérzékelő
A visszavert fény intenzitásának megmérése a tégla View funkciójával.Programok írása, és kipróbálása előre elkészített pálya segítségével. (Fehér alapon mozog a robot és fekete szigetelő szalaggal pályát készítünk.)
11. alkalom: Hangérzékelő
A hangérzékelő használata előtt a képernyő View funkciójával mérést kell végezni. Paraméterezésének megismerése.
12. alkalom: Ultrahangos távolságmérő
Működési elvének átismétlése. A Wait ikon ultrahangos távolságmérővel történő vezérlése, a paraméterek beállítása.
13. alkalom: Gyakorló feladatok a szenzorok használatára
1. feladat: Számoljon el a robot angolul 4-ig, majd menjen előre 6 mp-ig, és mondja azt hogy stop
2. feladat: A robot haladjon előre 5 mp-ig, ha fehér papíron áll, és hátra 4 mp-ig ha nem.
3. feladat: A robot 50-es sebességgel haladjon az érintésérzékelője irányába addig, amíg akadályba nem ütközik, ekkor álljon meg.
14. alkalom: Vezérlési szerkezetek
Szekvenciális szerkezetű programok és a vezérlési szerkezetet tartalmazó programok közötti különbség megértése. Ciklusok fogalma, fajtái: feltételes ciklus (előltesztelő, hátultesztelő), növekményes ciklus. Elágazás fogalma, fajtái: egyágú, kétágú, többágú.
15. alkalom: Ciklusok alkalmazása
Előltesztelő és hátultesztelő ciklusok közötti különbség megbeszélése, példák a gyakorlati alkalmazásra. Növekményes ciklust igénylő programozási feladatok megoldása. Count és time ciklus. Érzékelőhöz kötött ciklusok.
16. alkalom: Elágazások alkalmazása
Elágazásokról tanultak átismétlése, egyszerű elágazás, logikai feltétel. Switch ikon szerepe, Control paraméter, Value érték.
17. alkalom- 18. alkalom: Tanultak rendszerezése
A szakkörön tanultak átismétlése, hiányosságok pótlása, gyakorlati feladatok elvégzése, tapasztalatok megbeszélése.
VI. PEDAGÓGUSKÉPZÉSEK
A pedagógia kultúra folyamatos fejlesztésének biztosítása érdekében a TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0040 azonosító számú projekt keretében 44 fő pedagógus az alábbi 30 órás képzéseken vett részt:
1. Változások és konfliktusok a családi életben - E-000578/2014/D033
• 30 órás képzés
• Résztvevők száma: 12 fő
• Célcsoport: Pedagógusok
• A képzés célja: Megismertetni a résztvevőkkel a család társadalmi szerepét, a családi életciklusokat, a család funkcióinak változását, a családi konfliktusok forrásait és területeit, a konfliktusok kezelésének módját. Tudatosítani a résztvevőkben a konfliktusok során tanúsított tudatos viselkedés fontosságát, szerepét a konfliktusok megoldásában.
2. Érzelmi intelligencia fejlesztése - E-000578/2014/D029
• 30 órás képzés
• Résztvevők száma: 32 fő
• Célcsoport: Pedagógusok
• A képzés célja: A résztvevők érzelmi intelligenciájának, empatikus készségének fejlesztése.
VII. ESZKÖZBESZERZÉS
A célcsoport tagok részére közvetlenül a projekt megvalósításához kapcsolódó, az iskola nevelő-oktató tevékenységhez szorosan illeszkedő kis értékű tárgyi eszközök beszerzése is megtörtént a projekt keretében, melyek az alábbiak:
Kis értékű tárgyi eszköz megnevezése | Mennyiség |
Asus X200MA-KX370D notebook | 15 db |
Epson EB-S03 Projektor | 1 db |
Schwinn Ranger 26" MTB kerékpár (kék/fekete) | 5 db |
Schwinn Ranger 26" MTB kerékpár (ezüst/fekete) | 5 db |