Bemutatkozás
OM: 201783
A Szent János Katolikus Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola története közel 120 éves. Egyeken az óvoda 1895-ben, az iskola 1906-ban nyitotta meg kapuit. A XX. század elején épült Állami Elemi Népiskola, valamint az Egri Káptalan által alapított Tornyos Iskola és Kántoriskola épületei intézményünk székhelyének részeként, az 1928-ban épült Újtelepi Iskola telephelyként ma is működik.
Egyek Nagyközség Önkormányzata 2009-ben úgy határozott, hogy az általános iskolát, az óvodát, könyvtárat és művelődési házat összevonja egyetlen Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási, Közgyűjteményi és Közművelődési Intézménnyé.
2012-ben pedig úgy határozott, hogy a település egyetlen köznevelési feladatot ellátó intézményét a Debrecen-Nyíregyházi Egyházmegye fenntartásába adja.
Katolikus intézményünk óvodája 1 telephelyen működik. Az óvodai nevelés életkor szerint heterogén összetételű csoportokban folyik. Csoportjaink egyike egységes óvoda-bölcsőde, melyben a 2-3 éves gyermekek szakszerű ellátását is biztosítjuk.
Általános iskolánk hagyományos szerkezetű nyolc évfolyamos iskola, 100%-os szakos ellátottsággal, amely az egyeki tanköteles korú diákokon kívül a község vonzáskörzetéhez tartozó településrészek gyermekeinek általános műveltséget megalapozó, továbbtanulásra felkészítő nevelését-oktatását is ellátja. A tantestületünkre jellemző a hivatástudat és az intézményért való tenni akarás.
Az alaptevékenységen túl iskolánkban az alábbi egyéb szabadon választható tanórán kívüli foglakozásokat kínáljuk:
- Sportkörök: asztalitenisz, labdarúgás, tömegsport,
- Tantárgyi tehetséggondozás, felvételi előkészítők: hon- és népismeret, informatika, magyar, matematika.
- Egyéb tehetséggondozás: iskolarádió, irodalmi színpad, szkóla.
2009-ben az ÉAOP-4.1.1/2F-2f-2009-0009 jelű pályázat keretében felújításra került az iskola és az óvoda épülete. A felújítással egyidejűleg akadálymentesítve lett mindkét intézmény. Beszerzésre kerültek bútorok, szemléltető eszközök és az SNI-s gyerekek fejlesztését segítő eszközök. A felújításon túl az iskola tetőterében két új számítógépterem és egy könyvtár került kialakításra, az óvoda pedig egy bölcsődei csoportszobával lett bővítve.
A felújítását követően a TIOP-1.1.1-07/1-2008-0277 számú pályázat útján az "intelligens iskola" modell infrastrukturális hátterének kialakítására került sor iskolánkban. A projekt az informatikai infrastruktúra fejlesztését és az informatikai készségek fejlesztése mellett a többi kulcskompetencia fejlesztéséhez szükséges infrastruktúrát is biztosította intézményünknek. Iskolánk bővült: 20 db asztali számítógéppel; 11 tantermi csomaggal, amelyek tartalmazzák az interaktív táblákat, a projektorokat és a hordozható számítógépeket; WIFI csomaggal és egy szerver csomaggal.
A tantermeink 62%-a internet hozzáférési képességgel rendelkező interaktív prezentációs eszközökkel ellátottá vált. Az IKT eszközök használatához a tanórákon a hátrányos helyzetű tanulók és a sajátos nevelési igényű tanulók 100%-ban hozzáférnek. A projekt megvalósulása hozzásegítette intézményünket ahhoz, hogy a 21. században egy modern, európai színvonalú gyermekközpontú iskolájává váljon.
Többcélú intézményünk 8 óvodai és 18 tanulócsoportjában a gyermeki jogokat maximálisan tisztelő, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlatot folytatunk. Szakmai törekvéseinket a személyiség sokoldalú fejlesztése, a keresztény értékrend és az inkluzív szemlélet határozza meg. Mivel az intézménybe járó gyermekek többsége hátrányos helyzetű, kiemelt feladatunk a szociális hátrányból eredő lemaradás csökkentése és a tehetséggondozás.
A 2016/2017. tanévben bevezetésre került 5. évfolyamtól, felmenő rendszerben, az emelt óraszámú angol oktatás és bővült intézményünk alapfeladata az alapfokú művészetoktatással. A KEOP-5.2.3-16-2016-00011 energetikai pályázat keretében, az A, B és C épületszárnyak hőszigetelésére, egy 40kW-os napelemes rendszer telepítésére és a fűtési rendszer energiatakarékos fejlesztésére került sor, amely során egyben új színt is kapott intézményünk.